Bugün sizlere "Brand Finance" tarafından yapılan 2020 yılının en değerli ve en güçlü markalarının kimler
olduğunu paylaşacağım.
Brand Finance 1996 yılında İngiltere
kurulan ve 20’den fazla ülkede faaliyet gösteren bağımsız olarak marka değerlemesi
yapan ve strateji danışmanlığı veren dünyanın önde gelen bir kuruluşlarından
birisidir.
Brand Finance’in her yıl Ocak
ayında dünyanın en değerli ve en güçlü markalarına ilişkin “Global 500” olarak yıllık
rapor yayınlamaktadır. Brand Finance her yıl 29 ülkede, 10 sektörü kapsayan,B2B
ve B2C görüşme destekli 50.000’den fazla katılımcıyla 1.500’den fazla markanın
araştırmasını yapmakta ve buna göre bir rapor hazırlamaktadır.
Gelin, 2020 yılının en değerli markalarına
birlikte bakalım!
Dünyanın En Değerli 10 Markası
1-2019 yılında da 1. olan firma 2020
yılında da $220,791m marka değeri ile birinciliğini korumaya devam etmektedir.
2- 2019 yılında en değerli 3. Markaya
sahip firma 2020 yılında $159,722m marka değeri ile 2. Sıraya yükselmiştir.
3- 2019 yılında 2. Sırada yer alan Apple 2020 yılında 2.liği Google’a kaptırmış olup, $140,524m marka değeri ile 3. sıraya gerilemiştir
4- 2020 yılında $117,072m değerle 2019 yılında da olduğu gibi 4. sırada yer almaktadır.
5- 2020 yılı dünyanın en değerli markalar listesinde ilk 4 sırada yer alan Amerika şirketlerinden sonra 2019 yılında da olduğu gibi $94.494m marka değeriyle bir Güney Kore markası olan Samsung 5. sırada yer almaktadır.
6- Dünyanın en büyük bankası olan ICBC 2020 yılında $80,791m marka değeriyle 2019 yılına kıyasla 2 sıra üste çıkmıştır.
7- Facebook 2020 yılında da 7.liğini $79,804m değerle koruduğu görülmektedir.
8- 2019 yılında 11. sırada yer alan Walmart marka değerini $77,520m çıkartarak 8. sıraya yükselmiştir.
9- Çin Merkezli bir finans ve sigorta şirketi olan Ping An Insurance hızlı bir marka değeri ivmesi yakalayarak 2020 yılında $69,041m değerle 9. sırada yer almıştır.
10- Dünyanın en değerli 10. markası ise
2020 yılında $65,084m marka değeriyle Çin merkezli teknoloji firması Huawei
olmuştur.
Sektörlerin marka değerlerine bakıldığında ise şu tabloya rastlanılmaktadır;
Ülke ekonomilerinin marka
değerine ilişkin bilgiler ise aşağıdaki gibidir;
Ülkelerin marka değerlerinin
büyüklüğüne bakıldığında ilk sırada açık ara farkla Amerika’nın geldiği
görülmektedir. Amerika’da marka değerliliğine konu olan 205 firma varken, Çin’de
70 marka yer almaktadır. Bu kapsamda Amerikan’ın önde gelmesinin sebeplerinin
birisi de daha fazla marka değerlemesinin yapılmış olması olabilir.
Dünyanın en değerli markalarına
bakıldığın her yıl ilk 4 markayı önemli marka değeri farklarıyla genellikle Amerikan
şirketleri oluşturmaktadır. Marka değeri en yüksek 10 firmanın önemli bir kısmı
ise perakende, finans, teknoloji ve sosyal medya sektöründe faaliyet
göstermektedir. 2020 yılında $220,791m
marka değeri ile 1. sırada yer alan Amazon ile $65,084m marka değeriyle 10. sırada
yer alan Huawei arasında yüksek tutarda değer marka değeri farkı görülmektedir.
Listede ilk sıraları genellikle Amerikan şirketleri oluşturmakla birlikte ilk
10 marka değeri arasında Çinli firmaların da son dönemlerde hızlı bir yükseliş
trendi yakaladığı görülmektedir.
Not: Marka değerlemesine ilişkin olarak bilgiler "Brand Finance" sitesinden temin edilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder